​Dokumenter i henhold til lovgivning

Siden er under opbygning og forventes færdig senest ved udgangen af juni 2022.

Evaluering af skolens samlede undervisning

Efterskolen Solbakken evaluerer løbende elevernes udbytte af undervisningen i henhold til vores indholdsplan. Dette sker på de to ugentlige lærermøder, i samarbejdet med forældrene, i test- og prøvesituationer, i det tværfaglige samarbejde mellem lærerne samt i bestyrelsesarbejdet. Den løbende evaluering er med til at danne grundlag for tilrettelæggelse og eventuelle justeringer af skolens tilbud år for år.

Vedtægter

Skolens nuværende vedtægter er vedtaget på generalforsamlingen d. 29. maj 2011, og godkendt af ministeriet

​d. 30. november 2011.

Årsplan for skoleåret 2021-22

Årsplan for skoleåret 2022-23

Indholdsplan for skoleåret 2021-22

Indholdsplan for skoleåret 22-23

Indholdsplan for skoleåret 23-24

Afgangsprøver, karakterer og overgangsfrekvens

Se skolens nøgletal her: www.uddannelsesstatistik.dk/efterskolensolbakken.dk

Undervisningsmiljøvurdering, foretaget maj 2022

Selvevaluering

Hvert 2. år gennemfører Efterskolen Solbakken en selvevaluering i forhold til skolens værdigrundlag. Her undersøger vi hvordan og hvorvidt vi lever op til vores værdigrundlag. I den sammenhæng forholder vi os naturligvis til, hvilke spørgsmål evalueringen eventuelt rejser i forhold til praksis. Evalueringen sker i dialogen mellem lærere og elever, mellem skolen og forældrene og mellem bestyrelsen og forstanderen.

Som fælles led i evalueringen er det forstanderens ansvar at tage eventuelle misforhold eller "blinde punkter" op med, i første omgang, lærerne. Evaluering skete sidst i løbet af foråret 2022.