Her bor vi

Vi ligger ca. 5 km. øst for Skælskør i landsbyen Tjæreby. Eleverne er fordelt på seks bo-områder.

Eleverne bliver fordelt helt tilfældigt og blandet (køn og alder). Der bor mellem 12 eller 13 elever i hvert bo-område og hvert område har 2 kontaktlærere tilknyttet. Det betyder altså at hver elev "deler" kontaktlærer med 5 eller 6 kammerater.

Eleverne bor typisk på to-mandsværelser og deler bad og toilet med huset. I hvert hus er der en dagligstue med en fladskærm og et lille tekøkken med en vandkedel.

Kørevejledning i bil:

Typisk kommer man enten fra Slagelse eller Næstved, når man skal til Tjæreby.

Fra Slagelse: Følg landevej 259 til Skælskør. Kør igennem Skælskør og fortsæt ud af Næstved Landevej. Ca. 5 km. udenfor ligger en gul kirke på højre hånd. Lige derefter finder I Ærtebjergvej. Følg vejen gennem Tjæreby til bakken. Her ligger vi.

Fra Næstved: Følg Landevej 265 ud af Næstved. PÅ venstre hånd ser i en gul kirke. Drej ned af Ærtebjergvej og følg vejen igennem Tjæreby.

Offentlig transport:

Fra Slagelse: bus nr. 470R kører via Skælskør videre mod Næstved. Man står af ved Tjæreby Brugs. Ærtebjergvej ligger modsat stoppestedet.

Fra Næstved: bus nr. 670R kører via Skælskør til Slagelse. Man står af ved Tjæreby Brugs og Ærtebjergvej ligger på samme side som stoppestedet.

Begge busser kører hver time.

Der er ca. ti minutters gang til skolen fra bus stoppestederne.

Vi søger ny kollega pr. 1. august 2024
05-03-2024
Har du lyst til at arbejde med unge ordblinde? Har du lyst til at indgå i et varmt, forpligtende fælleskab med stor indflydelse på dit arbejde?