​Regler på Efterskolen Solbakken

Der er nogle få regler, som alle elever skal overholde for at vi kan få en fornuftig hverdag til at hænge sammen på vores skole.

Reglerne for rygning, alkohol, stoffer og energidrikke gælder på skolens område, på vej til og fra skolen samt ture til f.eks. Skælskør.

- Rygning (det gælder alle former for rygning: f.eks. cigaretter, E-cigaretter, vapours og snus)

Det er ikke tilladt at ryge eller tage snus.

-Alkohol

Det er ikke tilladt at indtage eller opbevare alkohol på skolen.

-Stoffer

Alle former for stoffer er naturligvis forbudte på skolen.

-Energidrikke

Det er ikke tilladt at drikke eller opbevare energidrikke på skolen.

-Natterend

Det er ikke tilladt for skolens elever at forlade deres hus efter kl. 21.30 - med mindre man har brug for at kontakte en voksen, f.eks. sovevagten.

Ture til Skælskør

Eleverne har mulighed for at tage på indkøb i Skælskør to gange om ugen. Det kan enten ske på cykel eller med bussen.

Spisning væk fra skolen

Eleverne kan lave aftaler med aftenlæreren om at de spiser inde i Skælskør et par gange i løbet af året.

Knallerter og efterskole

Hvis forældrene synes det er en god ide, må elever gerne køre frem og tilbage til skolen på deres knallert. Men de må ikke køre på den i løbet af ugen - og de må ikke låne den ud til andre. Knallerten skal i øvrigt være lovlig, hvis den skal opbevares på skolen i løbet af ugen.

lærke og ida l